Klub politikker

PRIVATLIVSPOLITIK FOR HÅNDBOLDKLUBBEN STAR PR. 25. MAJ 2018

Håndboldklubben Star´s dataansvar:

Vi behandler personoplysninger og har derfor vedtaget denne privatlivspolitik, der kort fortæller dig, hvordan vi behandler dine personoplysninger til sikring af en fair og gennemsigtig behandling.

Gennemgående for vores databehandling er, at vi kun behandler personoplysninger til bestemte formål og ud fra berettigede (legitime) interesser. Vi behandler kun personoplysninger, der er relevante og nødvendige til opfyldelse af de angivne formål, og vi sletter dine oplysninger, når de ikke længere er nødvendige.

Kontaktoplysninger på den dataansvarlige:

Håndboldklubben STAR er dataansvarlig, og vi sikrer, at dine personoplysninger behandles i overensstemmelse med lovgivningen.

​Kontaktoplysninger:
Kontaktperson: Charlotte Sørensen
Adresse: Charlottevej 22, 9280 Storvorde
CVR nr.: 98111050
Tlf. nr.: 28 76 12 01
Mail adresse: c.sorensen1977@gmail.com
Website: www.hkstar.dk

Behandling af personoplysninger:

Vi behandler følgende oplysninger:

1) Medlemsoplysninger:
Registrerings- og kontaktoplysninger som navn, køn, adresse, indmeldelsesdato, telefonnummer, fødselsdato, e-mail adresse.

2) Oplysninger om ledere og trænere:
Almindelige personoplysninger: Kontaktoplysninger som adresse, telefonnummer og e-mail adresser. Andre oplysninger som tillidsposter, andre hverv i relation til foreningen og bankkontonummer.

Personoplysninger, der er tillagt en højere grad af bestyrelsen: CPR nummer og oplysninger om strafbare forhold ved indhentelse af børneattest.

Her indsamler vi oplysninger fra:

Normalt får vi oplysninger fra dig. I nogle tilfælde kan der være andre kilder:

  • Offentlige myndigheder, f.eks. nødvendige skatteoplysninger ved udbetaling af løn.
  • Idrættens hovedorganisationer, f.eks. oplysninger om klubskifter, karantæner og kursusdeltagelse.​

Foreningens formål med behandling af dine personoplysninger:

Vi behandler dine personoplysninger til bestemte formål, når vi har en lovlig grund.

​Lovlige grunde til behandling er særligt:

  • Foreningens berettigede (legitime) interesser i at behandle dine oplysninger (interesseafvejningsreglen)
  • At det er nødvendigt for at opfylde en kontrakt med dig
  • Behandling efter lovkrav
  • Behandling med samtykke​

Formålene:

1) Formål med behandling af medlemsoplysninger:

  • Foreningens medlemshåndtering, herunder kontingentopkrævning
  • Som led i foreningens idrætsaktiviteter og andre aktiviteter, herunder planlægning, gennemførelse og opfølgning
  • Opfyldelse af lovkrav, herunder folkeoplysningsloven
  • Levering af varer og ydelser du har bestilt
  • Administration af din relation til os

2) Formål med behandling af oplysninger på ledere og trænere:

  • Håndtering af trænernes og ledernes hverv og pligter i foreningen
  • Overblik over og forbedring af erfaringer og kompetencer, herunder kurser
  • Opfyldelse af lovkrav
  • Udbetaling af løn, godtgørelser, refusioner og lignende
  • Administration af din relation til os

Vi behandler kun personoplysninger ud fra legitime interesser:

I det omfang vi behandler dine medlemsoplysninger på baggrund af interesseafvejnings-reglen, vil denne behandling udelukkende være motiveret af berettigede (legitime) interesser som:

  • Udøvelse af idrætsaktivitet, herunder udfærdigelse af holdkort, holdopstillinger, interne resultatlister m.v.
  • Håndtering af dine medlemsrettigheder i henhold til vedtægterne m.v., herunder i forhold til generalforsamling.
  • Opfyldelse af medlemspligter, herunder opkrævning og betaling af kontingent m.v.
  • Afholdelse af sociale arrangementer, sportslige aktiviteter samt andre aktiviteter.
  • Brug af situationsbilleder taget i foreningen, der afbilder en konkret aktivitet eller situation i foreningen.
  • Videregivelse af dine almindelige personoplysninger til specialforbund i DIF, til DGI samt til DGI´s landsdelskontorer, i relevant og nødvendigt omfang i forbindelse med idrætsaktivitet.
  • Da foreningen er medlem af idrætsorganisationer, sker der videregivelse af oplysninger om ledere og trænere til disse, for at ledere og trænere kan modtage information og aktivitets- og kursustilbud fra disse idrætsorganisationer.
  • Af praktiske og administrative hensyn opbevarer vi dine almindelige medlemsoplysninger også i den periode efter din udmeldelse af foreningen.
  • Af hensyn til kontaktmuligheder kan der for børn og unge under 18 år behandles oplysninger om forældrene.
  • Bevaring af oplysninger med historik værdi til statistik og lignende.​

Samtykke:

Oftest vil vores behandling af dine personoplysninger basere sig på et andet lovligt grundlag end samtykke. Vi indhenter derfor kun dit samtykke, når det i sjældne tilfælde er nødvendigt for at behandle dine personoplysninger til de formål, der er beskrevet ovenfor.

Hvis vi indhenter dit samtykke, er det frivilligt, om du vil give samtykke, og du kan til enhver tid trække det tilbage ved at give os besked om det.

Når vi indhenter personoplysninger om børn og unge, foretager vi en vurdering af, om barnet selv er i stand til afgive de pågældende personoplysninger. Hvis ikke, indhenter vi samtykke fra en forælder. Vores udgangspunkt er 15 år.

Indsamler vi personoplysninger på børn via informationstjenester (apps og sociale medier), kan børn fra og med de er fyldt 13 år selv afgive samtykke.

​Videregivelse af dine personoplysninger:

I forbindelse med idrætsaktivitet sker der videregivelse af oplysninger om deltagelse og resultater til relevante idrætsorganisationer.

Der sker videregivelse af oplysninger om ledere og trænere i relevante omfang til idrætsorganisationer, som foreningen er medlem af.

Vi videregiver ikke personoplysninger til firmaer til markedsføring uden dit samtykke.

​Opbevaring og sletning af dine personoplysninger:

Vi har forskellige behandlingsformål og opbevaringsperioder alt efter, om vi behandler dine personoplysninger som medlem af foreningen, som ulønnet leder eller træner eller som lønnet leder eller træner:

​Medlemmer:

Vi vil opbevare dine personoplysninger i en periode fra medlemskabets ophør og i overensstemmelse med følgende kriterier:

  • Af praktiske og administrative hensyn opbevarer vi dine almindelige medlemsoplysninger i op til 3 år efter kalenderåret for din udmeldelse af foreningen​

Ulønnede ledere og trænere:

Vi vil opbevare dine personoplysninger i en periode fra ophøret af dit virke og i overensstemmelse med følgende kriterier:

  • Af praktiske og administrative hensyn opbevarer vi dine almindelige medlemsoplysninger i op til 1 år efter dit virke er ophørt​

Lønnede ledere og trænere:

Vi vil opbevare dine personoplysninger i en periode fra ophøret af dit virke og i overensstemmelse med følgende kriterier:

  • Bogføringsbilag, herunder f.eks. lønbilag, skal gemmes i 5 år fra udløbet af det regnskabsår, som bilaget drejer sig om
  • Andre relevante oplysninger til opfølgning og stillingtagen til eventuelle krav gemmes i 5 år efter arbejdet er ophørt​

Vi opbevarer dog oplysninger på såvel medlemmer, ledere og trænere til statistik og lignende, så længe de har historisk værdi.

​Dine rettigheder:

Du har en række særlige rettigheder efter persondataforordningen, når vi behandler personoplysninger om dig:

  • Retten til at blive oplyst om behandlingen af data
  • Retten til indsigt i egne personoplysninger
  • Retten til berigtigelse
  • Retten til sletning
  • Retten til begrænsning af behandling
  • Retten til dataportabilitet (udlevering af data i et almindeligt anvendt format)
  • Retten til indsigelse​

Du kan gøre bruge af dine rettigheder, herunder gøre indsigelse mod vores behandling, ved at henvende dig til os. Vores kontaktoplysninger finder du øverst.

Hvis du f.eks. henvender dig med en anmodning om at få rettet eller slettet dine personoplysninger, undersøger vi, om betingelserne er opfyldt, og gennemfører i så fald ændringer eller sletning så hurtigt som muligt.

Du kan altid indgive en klage til en databeskyttelsestilsynsmyndighed, f.eks. Datatilsynet.

Revidering af privatlivspolitikken:

Vi forbereder os retten til at foretage ændringer i denne privatlivspolitik fra tid til anden. Ved ændringer vil datoen øverst i privatlivspolitikken blive ændret. Den til enhver tid gældende privatlivspolitik vil være tilgængelige på vores websted. Ved væsentlige ændringer vil du modtage meddelelse herom.

Covid-19 retningslinjer

Kære klubber

I løbet af efterårssæsonen har I hold, der skal afvikle kampe hos i HK STAR. Af hensyn til vores fælles ansvar for at reducere risikoen for smittespredning af Covid-19, er her vores retningslinjer, der er gældende for afviklingen af de enkelte kampe.

  • Ankomst til hallen må tidligst ske 30 minutter før kampstart, og der er ikke mulighed for omklædning, heller ikke i caféområdet, på gangene eller toiletterne.
  • Ved ankomsten skal holdene gå direkte i gymnastiksalen, hvor der er mulighed for opvarmning. Det betyder, at holdene ikke må opholde sig i caféområdet, på gangene eller i hallen. Der vil være skiltning ved hovedindgangen med “indgang” (se billede nedenfor). Der må ikke benyttes bolde under opvarmningen.
  • Holdene må først gå ind i hallen, når der gives besked fra stævnelederen herom.
  • Holdene skifter ikke banehalvdel i pausen, ligesom spillerne ikke må forlade holdets banehalvdel under pausen. Toiletbesøg, skader, mv. er naturligvis undtaget herfra.
  • Efter endt kamp har holdene 15 minutter til at forlade hallen.
  • Holdene skifter sko på hver sin side af banen efter kampen ved den gamle hovedindgang. Der er skiltning på væggene, og dommerbordet vil være behjælpelige med at anvise holdene til hver sin side af banen.
  • Udgang fra hallen skal ske ad den gamle hovedindgang, hvor der vil være skiltning med “udgang” (se billede nedenfor)
  • Der er kun plads til fire tilskuere grundet skoskift, så eventuelle øvrige tilskuere må opholde sig i caféområdet. Tilskuerne i hallen skal sidde på opstillede stole, hvor de skal blive under hele kampen. Caféen er ikke åben.
  • Der er stævneledere og andre repræsentanter fra klubben, der sikrer afvaskning og afspritning af banke, dørgreb, mål, mv. Der er opsat håndsprit i hallen som vi opfordrer alle til at benytte.
  • Alle skal bære mundbind før, under og efter kampen – de aktive er fritaget for dette under kamp.
  • HK STAR spiller i orange/sort, så hvis jeres hold spiller i samme farver, bedes overtrækstrøjer medbringes.

Med venlig hilsen

Bestyrelsen i HK STAR

Hjem

Ring op

Send email

Kontakt os